Andere publicaties

Mathilde Sanders schreef tussen 2012 en 2018 onderstaande artikelen over de voortgang van haar onderzoek. 

Sanders, M. (2018). Eigendom en businessmodellen van Europese journalistieke start-ups. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap2018(2). https://www.tijdschriftvoorcommunicatiewetenschap.nl/inhoud/tijdschrift_artikel/CW-46-2-5/Eigendom-en-businessmodellen-van-Europese-journalistieke-start-ups

Journalismlab:

Vertel me: wat wil de adverteerder?
https://www.journalismlab.nl/vertel-me-wat-wil-de-adverteerder/

Over tienerseks, big data en Emma
https://www.journalismlab.nl/over-tienerseks-big-data-en-emma/

Afscheidsblog over PCM/Persgroep
https://www.journalismlab.nl/afscheidsblog-over-pcm-persgroep/

De twee markten van de Persgroep
https://www.journalismlab.nl/de-twee-markten-van-de-persgroep/

De achterkant van de journalistiek
https://www.journalismlab.nl/de-achterkant-van-de-journalistiek/

De school van big data
https://www.journalismlab.nl/de-school-van-big-data/

Terug naar het ambacht bij startup Medor
https://www.journalismlab.nl/terug-naar-het-ambacht-bij-start-up-medor/

Zwalken tussen vier markten
https://www.journalismlab.nl/zwalken-vier-markten/

Verkenning businessmodellen Europese startups
https://www.journalismlab.nl/verkenning-businessmodellen-europese-start-ups/

Vijf lessen journalistieke startups
https://www.journalismlab.nl/vijf-lessen-journalistieke-start-ups/

Journalistiek moet door zonder adverteerder
https://www.journalismlab.nl/journalistiek-moet-zonder-adverteerder/

Imagine… durfkapitalisten investeren in advertentievrij
https://www.journalismlab.nl/imagine-durfkapitalisten-investeren-advertentievrij/

Two-way journalism bij Deense startup Zetland
https://www.journalismlab.nl/two-way-journalism-bij-deense-start-up-zetland/

Wetenschap als klant bij The Conversation
https://www.journalismlab.nl/wetenschap-als-klant-the-conversation/

Duitse startup Krautreporter: digital underground
https://www.journalismlab.nl/duitse-start-up-krautreporter-digital-underground/

Journalisten zijn tamelijk rampzalige ondernemers
https://www.journalismlab.nl/journalisten-zijn-tamelijk-rampzalige-ondernemers/

Imagine: no more ads
https://www.journalismlab.nl/imagineno-more-ads/

Eyeballsmodel van Zwitserse Watson

Go Romer


Artikelenreeks Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten (2016): 
https://nieuwejournalistiek.nl/cooperaties/

Rapport Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (2014):
Sanders, M. (2014). News consumer is king. Stakeholder ownership as a governance practice in Dutch news.

Villamedia (2013 – 2014):

Nieuwsconsument is koning, ook als eigenaar
https://www.villamedia.nl/artikel/nieuwsconsument-is-koning-ook-als-eigenaa

Mediasector verre van financieel gezond
https://www.villamedia.nl/artikel/de-mediasector-is-verre-van-financieel-gezond

Nederlandse Murdochs blijven liever in de luwte
https://www.villamedia.nl/artikel/nederlandse-murdochs-blijven-liever-in-de-luwte

Apache (2012): 
Lezers betalen onderzoek naar mediamagnaten

<span>%d</span> bloggers liken dit: